Més informació [ Llista d'activitats | Detall d'activitat

 
0002120600   XVIII Jornada de Qualitat a l'Ensenyament
2020-2021   Taller. Prof. Cicles Formatius de Grau Mitjà i Superior
  
   12/11/2020 - 12/11/2020 (4 hores) de 9:00h a 13:30h
   VT Curs a distància
   _ (A distància) 
  
Format   En línia
Sincronicitat    Síncron
Organització   Servei d'Ordenació de la Formació Professional Inicial
  
  
  
  
Descripció i   Metodologia:   09.00 h Presentació i inauguració de la Jornada
Joan-Lluís Espinós, director general de Formació Professional Inicial i Ensenyaments de Règim Especial.

09.10 h Reconeixement als centres del Servei Educatiu de Catalunya que han assolit la certificació ISO 9001 i als centres que s’han avaluat d’acord amb models d’excel·lència en la gestió.

09.20 h "Resultats excel·lents dels centres educatius"
J.A. Andrés Villena, subdirector general de Programes, Formació i innovació de la Formació Professional Inicial i Ensenyaments de Règim Especial.

09.38 h "La gestió dels resultats a les organitzacions"
Xavier Marcet, consultor en estratègia, innovació i emprenedoria corporativa format en postgrau a les escoles de negocis UC Berkeley, IESE i ESADE i llicenciat en Història per l’UAB.

10.10 h Descans

10.30 h Work-cafè
Presentació simultània de 70 taules on compartirem bones pràctiques educatives i de gestió.

12.30 h "La gestió dels resultats als centres educatius"
Joaquín Gairín, catedràtic de didàctica i organització escolar.

13.05 h Cloenda
Josep Bargalló, honorable conseller d’Educació de la Generalitat de Catalunya.

13.15 h Actuació especial

13.30 h Final de la Jornada
  
Objectius   Transferir bones pràctiques i models de gestió que ajudin a les persones dels centres que participin en aquesta activitat a millorar les seves capacitats.
  
Continguts   1 Activitat interactiva: Escape room, l'enigma de la Qualitat
2 Taules de reflexió i debat: "Com millorar la gestió de la qualitat a l’aula”
3 La funció directiva i l'èxit educatiu
4 La gestió del pla de comunicació del centre
5 Gestió de les persones del centre
6 La gestió dels indicadors i la presa de decisions en la revisió a càrrec de la direcció
7 La gestió del coneixement als centres educatius
8 Gestió de l'eficiència energètica
9 La gestió documental del centre amb programari gratuït
10 La gestió documental del centre amb programari propietari: Ieduca
11 Gestió del canvi en un context variable: Plans de contingència i plans d’obertura de centre.
12 Metodologies emergents: Moviment Maker, Internet de les Coses (IoT) i Big Data
13 Eines al núvol per a l'educació: chromebooks a l'aula
14 Flipped classroom o aula capgirada
15 Treball a l'aula amb dispositius mòbils
16 Moocs, nooc i microlearning
18 Espais educatius i d'aprenentatge - Transformació dels espais educatius
19 Gamificació i aprenentatge
20 Les arts com a agent transformador
21 La gestió de la qualitat a les EOI en temps de pandèmia: reptes i oportunitats
22 Implementació de la ISO 9001:2015 als centres educatius
23 La integració dels sistemes de gestió en els centres educatius: ISO 45001, 14001 i 9001
24 L’autoavaluació de centre amb l’eina APLEC i la memòria de contrast en el model d’excel·lència en la gestió
educativa: e2cat 2020
25 Metodologies per fer l’auditoria interna del sistema de gestió
26 Lean management aplicat a centres educatius
27 Certificació del servei que presten les empreses a l'FP dual als centres
28 Adaptacions i orientacions curriculars dels títols d’FP a les necessitats del sector productiu i de l'entorn socioeconòmic
29 Bones pràctiques PFI en l'ensenyament a distància
30 La metodologia de simulació a l'FP
31 EmpresaFP: Com incrementar les col·laboracions amb les empreses amb la carta de serveis
32 EmpresaFP: Donar resposta a les empreses amb la borsa de treball
33 IntegraFP: Pla pilot de formació ocupacional en centres FP
34 OrientaFP: Gestió de la tutoria online
35 Eines de tutoria per l'èxit educatiu: IPOP i avaluació diagnòstica
36 Prospecció d'empreses a l'FP dual
37 qBID eina de millora contínua
38 Resolució de Dual: Novetats
39 Bones pràctiques empreses FP dual
40 La internacionalització com a estratègia d’un centre d’FP
41 Cooperació internacional entre centres educatius KA2
42 Engresca't als projectes. ABP als PFI
43 OrientaFP: Inclusió en la FP
44 OrientaFP: Pràctiques restauratives
45 ActivaFP/innovaFP: Exemples de formació híbrida ABP i Innovació
46 Activafp. L'educació en un "Entorn VICA "
47 Activafp. Com treballar les competències transversals al MP de projecte
48 Activafp. Projectes per a la FP-DUAL.
49 Cap a una avaluació més competent
50 7 dimensions per transformar el centre
51 L'educació emocional a l'aula: la dimensió desconeguda
52 Els itineraris formatius específics (IFE)
53 Coeducació i perspectiva de gènere a la formació professional
54 La figura professional de l'orientador/a a l'FP
55 L'acció tutorial als cicles formatius, bones pràctiques o recursos per a una bona gestió
56 Anglès tècnic als cicles formatius
57 Projectes de disseny i edició per a la família d'Arts Gràfiques
58 Sistema inclusiu en els centres d'FP
59 InnovaFP: Projectes reals d´empresa a l'aula
60 ImpulsFP: Els serveis a l'FP (taula per direccions)
61 Catskills: Les competicions per l'excel·lència professional
62 FuturaFP: la recerca de l'excel·lència professional
63 Eines, metodologies i experiències en temps de confinament i semiconfinament
64 Gestió d'indicadors amb l'EPIC
65 Transferència de bones pràctiques d'FP dual entre empreses
66 Associació professorat jubilat d'FP: activitats, orientació i serveis a centres
  
Observacions   Es prega a tots els assistents realitzar el Qüestionari de valoració del curs un cop finalitzada l'activitat per agilitzar la tasca de certificació.

  
Certificació   Per les característiques d'aquesta activitat, no es lliurarà certificat d'assistència
  
E-mail   fpqualitat@xtec.cat
  
  
Calendari  
 Sessió 1   dijous   12/11/2020   -   - 
  


Generalitat de Catalunya
Departament d'Educació
Pla de formació permanent