0002120600 |
XVIII Jornada de Qualitat a l'Ensenyament |
2020-2021 |
Taller. Prof. Cicles Formatius de Grau Mitjà i Superior |
|
|
|
12/11/2020 - 12/11/2020 (4 hores) de 9:00h a 13:30h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Síncron |
Organització |
Servei d'Ordenació de la Formació Professional Inicial
|
| |
|
|
| |
|
|
Descripció i Metodologia: |
09.00 h Presentació i inauguració de la Jornada
Joan-Lluís Espinós, director general de Formació Professional Inicial i Ensenyaments de Règim Especial.
09.10 h Reconeixement als centres del Servei Educatiu de Catalunya que han assolit la certificació ISO 9001 i als centres que s’han avaluat d’acord amb models d’excel·lència en la gestió.
09.20 h "Resultats excel·lents dels centres educatius"
J.A. Andrés Villena, subdirector general de Programes, Formació i innovació de la Formació Professional Inicial i Ensenyaments de Règim Especial.
09.38 h "La gestió dels resultats a les organitzacions"
Xavier Marcet, consultor en estratègia, innovació i emprenedoria corporativa format en postgrau a les escoles de negocis UC Berkeley, IESE i ESADE i llicenciat en Història per l’UAB.
10.10 h Descans
10.30 h Work-cafè
Presentació simultània de 70 taules on compartirem bones pràctiques educatives i de gestió.
12.30 h "La gestió dels resultats als centres educatius"
Joaquín Gairín, catedràtic de didàctica i organització escolar.
13.05 h Cloenda
Josep Bargalló, honorable conseller d’Educació de la Generalitat de Catalunya.
13.15 h Actuació especial
13.30 h Final de la Jornada
|
| |
Objectius |
Transferir bones pràctiques i models de gestió que ajudin a les persones dels centres que participin en aquesta activitat a millorar les seves capacitats.
|
| |
Continguts |
1 Activitat interactiva: Escape room, l'enigma de la Qualitat
2 Taules de reflexió i debat: "Com millorar la gestió de la qualitat a l’aula”
3 La funció directiva i l'èxit educatiu
4 La gestió del pla de comunicació del centre
5 Gestió de les persones del centre
6 La gestió dels indicadors i la presa de decisions en la revisió a càrrec de la direcció
7 La gestió del coneixement als centres educatius
8 Gestió de l'eficiència energètica
9 La gestió documental del centre amb programari gratuït
10 La gestió documental del centre amb programari propietari: Ieduca
11 Gestió del canvi en un context variable: Plans de contingència i plans d’obertura de centre.
12 Metodologies emergents: Moviment Maker, Internet de les Coses (IoT) i Big Data
13 Eines al núvol per a l'educació: chromebooks a l'aula
14 Flipped classroom o aula capgirada
15 Treball a l'aula amb dispositius mòbils
16 Moocs, nooc i microlearning
18 Espais educatius i d'aprenentatge - Transformació dels espais educatius
19 Gamificació i aprenentatge
20 Les arts com a agent transformador
21 La gestió de la qualitat a les EOI en temps de pandèmia: reptes i oportunitats
22 Implementació de la ISO 9001:2015 als centres educatius
23 La integració dels sistemes de gestió en els centres educatius: ISO 45001, 14001 i 9001
24 L’autoavaluació de centre amb l’eina APLEC i la memòria de contrast en el model d’excel·lència en la gestió
educativa: e2cat 2020
25 Metodologies per fer l’auditoria interna del sistema de gestió
26 Lean management aplicat a centres educatius
27 Certificació del servei que presten les empreses a l'FP dual als centres
28 Adaptacions i orientacions curriculars dels títols d’FP a les necessitats del sector productiu i de l'entorn socioeconòmic
29 Bones pràctiques PFI en l'ensenyament a distància
30 La metodologia de simulació a l'FP
31 EmpresaFP: Com incrementar les col·laboracions amb les empreses amb la carta de serveis
32 EmpresaFP: Donar resposta a les empreses amb la borsa de treball
33 IntegraFP: Pla pilot de formació ocupacional en centres FP
34 OrientaFP: Gestió de la tutoria online
35 Eines de tutoria per l'èxit educatiu: IPOP i avaluació diagnòstica
36 Prospecció d'empreses a l'FP dual
37 qBID eina de millora contínua
38 Resolució de Dual: Novetats
39 Bones pràctiques empreses FP dual
40 La internacionalització com a estratègia d’un centre d’FP
41 Cooperació internacional entre centres educatius KA2
42 Engresca't als projectes. ABP als PFI
43 OrientaFP: Inclusió en la FP
44 OrientaFP: Pràctiques restauratives
45 ActivaFP/innovaFP: Exemples de formació híbrida ABP i Innovació
46 Activafp. L'educació en un "Entorn VICA "
47 Activafp. Com treballar les competències transversals al MP de projecte
48 Activafp. Projectes per a la FP-DUAL.
49 Cap a una avaluació més competent
50 7 dimensions per transformar el centre
51 L'educació emocional a l'aula: la dimensió desconeguda
52 Els itineraris formatius específics (IFE)
53 Coeducació i perspectiva de gènere a la formació professional
54 La figura professional de l'orientador/a a l'FP
55 L'acció tutorial als cicles formatius, bones pràctiques o recursos per a una bona gestió
56 Anglès tècnic als cicles formatius
57 Projectes de disseny i edició per a la família d'Arts Gràfiques
58 Sistema inclusiu en els centres d'FP
59 InnovaFP: Projectes reals d´empresa a l'aula
60 ImpulsFP: Els serveis a l'FP (taula per direccions)
61 Catskills: Les competicions per l'excel·lència professional
62 FuturaFP: la recerca de l'excel·lència professional
63 Eines, metodologies i experiències en temps de confinament i semiconfinament
64 Gestió d'indicadors amb l'EPIC
65 Transferència de bones pràctiques d'FP dual entre empreses
66 Associació professorat jubilat d'FP: activitats, orientació i serveis a centres
|
| |
Observacions |
Es prega a tots els assistents realitzar el Qüestionari de valoració del curs un cop finalitzada l'activitat per agilitzar la tasca de certificació.
|
| |
Certificació |
Per les característiques d'aquesta activitat, no es lliurarà certificat d'assistència
|
| |
E-mail |
fpqualitat@xtec.cat
|
| |
|
|
Calendari |
Sessió 1 |
dijous |
12/11/2020 |
- |
- |
|
| |